torsdag den 2. august 2012

Poplick interview


A very nice poplick interview! Read it after the cut (only in danish, but there are some pretty pictures so check it out anyway.)

To the non danish readers I can tell you, that the last time Ole and Danny slept in a tent was in 2010 in Mattias' garden. At a festival in 2009 they played mud frisbee. Danny stays hot/pretty by eating what he want's and get a lot of tattos and he has a dog (I didn't know that.)


Sådan holder Dúné sommerferie


Sådan holder Dúné sommerferie

Hvordan holder du sommerferie?»Der er sådan lidt småferier ind imellem vores spillejob, ellers holder vi officielt sommerferie i september, og jeg regner med at tage op i min fars sommerhus på en ø nær Skive«.

Hvad er soundtracket til din sommer?
»Jeg er blevet meget glad for en kunstner som hedder Taragana Pyjarama. Det er en elektro-gut, som laver sådan noget sommer-houset halløj. Det hører jeg rigtig meget for tiden«.

For mange danskere er sommer lig med festival. Hvornår lå du sidst i telt?
»Hvornår var jeg sidst på Roskilde? Det må være Roskilde 06, wow, det er seks år siden. Nå nej, vi sov i Mathias' have i 2010«.

Den sjoveste eller mærkeligste festivaloplevelse?
»Jeg kan huske en tysk festival, hvor det var relativt varmt, og vi var ude at bade, og så begyndte det at styrtregne. Det kombineret med en kæmpe brandert og så at løbe gennem hele det her festivalområde i mudder. Det står meget klart for mig. Det var i 2010«.

Sådan holder Dúné sommerferie

Piotrek Wasilewski, bas

Hvordan holder du sommerferie?
»Jeg tager en tur til Italien med min familie. Det er heldigt, at det kunne lade sig gøre. Min familie er meget spredt aldersmæssigt, for jeg har tre søskende, og vi er mellem 10 og 28 år. Nu er jeg kommet i en alder, hvor jeg sætter stor pris på min familie, i forhold til da jeg var 19 år gammel og bare ville holde ferie væk fra familien«.

Hvad er soundtracket til din sommer?
»Jeg kan ikke lige sætte navn på en bestemt kunstner, men det er Berlin Crypt musik. Sådan noget 120 bpm«.

Hvornår lå du sidst i telt?
»Det var det første år, hvor vi spillede på Roskilde 2006«.

Den sjoveste eller mærkeligste festivaloplevelse?
»I 2009 spillede vi på en Schweizisk festival, hvor der var mudder på højde med, hvad der kan være på Roskilde, og jeg og så Cille som var med i bandet spillede mudder frisbee. Vi gav den gas og kastede os efter den, og jeg kan huske, at jeg kom tilbage til backstage helt smurt ind i mudder. Vi tog også på Northside festival i år, og der gik jeg mest rundt med Mathias, så vi blev stoppet hvert 5. minut, fordi folk ville sige hej. Det var ret hyggeligt«.

Sådan holder Dúné sommerferie

Mattias Kolstrup, forsanger

Hvordan holder du sommerferie?
»Jeg tager til Thy. Min bedstefar bor der oppe, og han er ved at blive lidt gammel, så jeg tænker jeg hellere lige må hænge lidt ud deroppe. Vi bor jo i Tyskland og ser ikke så meget til familien. Når man er på ferie hos min bedstefar, så trisser man en lille tur ned til søen og sejler og bader lidt og går nogle lange ture. Det er altid brandhyggeligt«.

Hvad er soundtracket til din sommer?
»Jeg foretrækker stilhed. Ej, jeg lytter til Creedence Clearwater Revival«.

Hvornår lå du sidst i telt?
»Roskilde 2006«.

Den sjoveste eller mærkeligste festivaloplevelse?
»Det var den samme oplevelse som Piotrek, jeg tænkte på (da de spillede frisbee i mudderet red.). Det var ret sjovt. Jeg kan huske vi fik alle mulige festivalgæster med på den«.

Sådan holder Dúné sommerferie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar