lørdag den 21. maj 2011

Articles about Maltes exit

Dúné mister trommeslager


Dúné mister endnu et medlem. Trommeslager Malte Aarup-Sørensen forlader gruppen. »No juicy details«, udtaler bandet. Få de ikke-juicy detaljer her. 
 
10 år har Dúné spillet sammen, men nu slutter eventyret for trommeslager Malte Aarup-Sørensen. Eller som man siger: Et nyt begynder. I november valgte gruppens eneste pige, Cecilie Dyrberg, at gå egne veje, og med Maltes udtræden bliver Dúné altså til en kvintet.

»Der vil helt sikkert være folk, der spørger efter juicy detaljer om, hvorfor dette er sket, men de findes bare ikke«, udtaler keyboardspiller Ole Bjørn. »Vi bevægede os bare i forskellige retninger rent musikalsk«, fortsætter han.

Malte selv fortæller: »Jeg vil savne at være en del af bandet, men jeg vil gerne understrege, at dette ikke er enden på min musikalske karriere«.


Bandet har hyret en trommeslager til sommerens forestående jobs, så tabet af Malte kommer ikke til at gå ud over kommende koncerter. »I må hellere forberede jer – vi kommer til en by tæt på dig, og så skal der FESTES!«, afrunder forsanger Mattias Kolstrup opløftende pressemeddelelsen på bandets website.

God vind, Malte. Vi ser frem til flere onde trommeslag fra dig i fremtiden.


/Headliners

Not really anything new. Just the same as the press release

Another article after the cut!

Dúné mister endnu et medlem

Trommeslageren Malte Aarup-Sørensen har valgt at forlade bandet, der dog ikke aflyser de kommende koncerter

I en pressemeddelelse udsendt af Dúné fremgår det, at trommeslageren Malte Aarup-Sørensen har valgt at forlade bandet kort tid efter bandets ti års jubilæum. Gruppen har dog hurtigt fundet en midlertidig erstatning, og derfor vil bandet kunne spille på sommerens festivaler samt Grøn Koncert som planlagt.

Om trommeslagerens exit fra gruppen siger Ole Bjørn:
"En 10 års rejse, der har bragt os rundt i verden sammen, er nået til vejs ende. Der er sikkert nogen, der vil spørge efter saftige detaljer, men svaret er meget simpelt; der er ikke nogen. Vi bevægede os simpelthen i forskellige retninger rent musikalsk, og vi ville sikre os at ingen ville blive frustreret over at blive tvunget et sted hen, hvor nogen ikke ville være glade for at være. Dette ændrer ikke det faktum at det vi helst vil bevare er vores venskab. Så der er det vi gør".

Malte Aarup-Sørensen har tidligere overvejet at stoppe i Dúné, hvilket blev dokumenteret i filmen "Stages" fra 2009. Men nu er hans exit altså en realitet, og i pressemeddelelsen udtaler han:
"Jeg ønsker min brødre i Dúné alt det bedste, og jeg er umådelig stolt af alt det, vi har opnået sammen. Jeg vil savne at være en del af Dúné, men jeg vil gerne understrege, at dette ikke er slutningen af min musikalske karriere, og at jeg virkelig ser frem til mine nye musikalske eventyr".

Dúné har indtil videre rekrutteret Morten Hellborn som live-trommeslager til de kommende sommershows, så ikke én eneste koncert vil blive aflyst.

/Gaffa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar