fredag den 12. november 2010

Article about Cille's goodbye

It's from P3 and it's on Danish.

Read it after the cut or on dr.dk/p3

there's really nothing new... She says she cried, when she told the band she was leaving and she's not going to do anything special right now. "No calender-and time to be Cille."











Remember to send pics and videos! And if you have an idea for song we could use, please let me know ;)

Duné-Cecilie: Jeg frygtede at sige farvel

// Anne Dorthe Frydenlund Christiansen // 10-11-2010 08:28:19 Cecilie Dyrberg forlader Dúné
Cecilie Dyrberg forlader Dúné

Det syv-mand store rockorkester Dúné bliver fra i dag et seks-mands orkester. Cecilie Dyrberg – det eneste kvindelige medlem i bandet, har valgt at stoppe.
“For første gang i mit liv står jeg på egne ben. Det er forunderligt. Jeg har længe savnet at være mig selv og ikke en del af en gruppe”.
Men beslutningen har været lang og svær for Cecilie. Og da drengene i bandet skulle have beskeden skete det ikke uden tårer i øjnene. “Jeg var frygtelig nervøs, og det var en voldsom oplevelse at sige det til resten af bandet.  Sætningen “Jeg går ud af bandet” har aldrig eksisteret i vores verden, og jeg var nok lidt bange for, om de skulle blive sure på mig,” fortæller hun til P3.
Men selvom der var meget stille i lokalet, så blev ingen sure, og Cecilie er lettet over at de seks tilbageblevne i bandet trods alt tog beskeden pænt. Og som Cecilie siger: “Jeg har haft en drømmekarriere i Dúné, og jeg er stadig ung (22 år). Dúné var det, jeg ville for ti år siden, da vi startede op, men efterhånden blev det også et meget planlagt liv, som også handlede om alt muligt andet end musik”.

Jeg kommer til at savne at stå på scenenDúné har taget Danmark med storm, og har stået på nogen af landets største scener. “Jeg elsker at stå på en stor scene, og det kommer jeg til at savne, men følelsen skal være rigtig, og selvom det er fedt at stå på de store scener og tjene penge, så har det aldrig været det, der gjorde det for mig. Eventyret i at komme ud med musikken er min drivkraft”.
Cecilie har mange planer, men ved ikke helt endnu, hvor hun skal starte. Lige nu skal der ro på. Ingen kalender – og tid til at være Cecilie.
Og Dúné kører videre med nu seks medlemmer. ” Det bliver monstermærkeligt, når bandet udkommer med en tredje plade, og jeg ikke er med. I mit hoved er vi stadig os syv, men jeg er afklaret, og det skulle slutte nu, og imens legen var god. Det er det helt rigtige tidspunkt. Jeg håber de laver en fed plade, og jeg er spændt på, hvad de laver uden mig,” siger Cecilie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar