Anmeldt af Mikkel Asferg Andersen
3 stjerner3 stjerner3 stjerner3 stjerner3 stjerner3 stjerner
3 stjerner
Læserne
3,50 stjerner i snit (efter 2 stemmer)
Anmeld selv ved at logge ind og føre musen over stjernerne ovenfor.

Middelmådig præstation i udfordrende omgivelser

Årets grønne koncerter spilles i gang af Dúné, der fra P3-scenen har fået lov til at byde publikum velkommen. Hvor ærefuldt dette hverv er, kan diskuteres. Især når dørene åbnes blot en halv time før koncertstart og regnen vælter ned over en allerede mudret græsmark. Alligevel forsøgte Mattias Kolstrup og resten af Dúné at tage første skridt mod festen, og med plasticposer fra fødder til knæ gjorde de, hvad de kunne. Desværre blev det bare aldrig nogen særlig stor oplevelse, og Ole Bjørn Sørensens vokal på "80 years" blev symptomatisk for festen. Den udeblev. Selv samme Sørensen kom ellers fint igen med et glimrende keyboardstykke i "Bloodlines", uden nogen form for respons blandt de få hundrede fremmødte.
Herefter blev det sikre kort, "Heiress of Valentina", spillet uden den store energi. Det virkede mest som et nummer, der bare skulle overstås inden præsentationen af det nye "All That I Have". Et udmærket nummer, der fremstod en anelse mere rocket end bandets hidtidige materiale. Om Cecilie Dyrbergs exit giver gruppen et andet og lidt mere råt udtryk skal blive spændene at høre på den kommende plade.

Generelt var lyden fin, numrene velspillet og energien fra scenen til stede. Alligevel fungerede det ikke helt, og forsøget på fællessang med publikum i "Let Go of Your Love" druknede fuldstændigt i regnen – selvom der efterhånden var dukket flere og flere op foran scenen.

På trods af de udfordrende forhold gjorde især Mattias Kolstrup alligevel sit for at give de fremmødte en oplevelse. Det resulterede da også i en okay levering af "Get it get it", inden pigeskrigene tog over ved "Dry Lips". Her sprang Kolstrup nemlig ned til hegnet, hvor han omklamret af teenagepiger sang den middelmådige koncert til ende. En koncert der i høj grad var præget af vejrforholdene, spilletidspunktet og fremmødet.

GAFFA
3 stjerner
Læserne